Vi tror på, at succes kommer til dem, der tør gå efter det

Vores services driver kunder til din virksomhed


Ansøg om vores hjælp til din digitale markedsføring i dag

Vores services

Digital markedsføring har udviklet til et bredspektret virvar mellem sociale medier, søgemaskiner, bannere, streamingreklamer og listen fortsætter. Men ikke alle reklametyper betaler sig for alle virksomheder. Derfor har mange små og mellemstore virksomheder i dag brug for eksterne eksperter til at guide dem på rette vej.
Vi har indgået et bredt samarbejde med andre virksomheder og freelancere for at kunne tilbyde den bedste service på alle områder. På den måde kan vi finde de helt rigtige reklamemetoder for din unikke virksomhed, stor som lille.

Webudvikling

Søgemaskineoptimering

Content marketing

Social marketing

PPC marketing

Reputation management

Google analytics

Video marketing

Konverteringsoptimering

Tag ikke bare vores ord for det

Lad os bevise hvad vi kan gøre

Klik her og få rangeret én søgefrase gratis
0
Søgefraser er allerede blevet rangeret

Er digital markedsføring virkelig nødvendigt for små virksomheder?

Hvis du overhovedet har brugt tid på at netværke med ejere af små lokale virksomheder, arbejdet for dem som medarbejder, eller forsøgt at få dem som potentielle kunder i de sidste 15 år, har du uden tvivl hørt nogle variationer af følgende sætning: “Vi har ikke brug for digital markedsføring. ” I dag har de fleste af disse virksomhedsejere i det mindste fået en hjemmeside, men hvad med at optimere dem til søgemaskiner? Designe dem til virksomhedens brand? Tilbyde en e-handelsplatform for online-køb? Snakke med kunder på sociale medier?

For den “traditionelle” virksomhedsejer, virker disse begreber ofte som modefænomener, eller spild af tid. For den professionelle digitale markedsfører, er der indlysende fordele. Men hvor stammer denne dissonans fra? Er digital markedsføring virkelig nødvendigt for nutidens traditionelle små virksomheder, eller er det muligt at overleve uden en online strategi?

Digital Markedsføring

Almindelige påstande
Lad os tage et kig på nogle af de mest almindelige årsager til, en traditionel virksomhedsejer ville afvise digital markedsføring som en nødvendighed (eller endda en værdi) i første omgang. Det er vigtigt at erkende, at ikke alle virksomhedsejere, der er modstandere af digital markedsføring, har de samme motiver eller synspunkter. Desuden er nogle af disse stridspunkter ganske gyldige, mens andre kan afvises med en smule data.

  • Jeg har ikke brug for flere kunder. Den her er temmelig enkel og svær at modargumentere. Hvis du er tilfreds med din eksisterende kundebase og ikke er interesseret i at vokse, vil vi ikke forsøge at modsige dig. Det er en dejlig position at være i – bare sørg for at du kan regne med dine kunder i det lange løb.
  • Alle mine kunder er offline. Dette er den sædvanlige påstand fra virksomheder, der finder kunderne gennem eksisterende partnerskaber og netværk. Der er ikke noget galt med dette, men det er en repræsentation af forudindtaget tænkning – selvfølgelig vil du kun tiltrække kunder offline, hvis du kun markedsfører offline! Der er 5 milliarder Google-søgerere hver dag og over 1 milliard aktive Facebook-brugere; tror du ikke i det mindste nogle af disse brugere, kunne være interesseret i din virksomhed? 
  • Digital markedsføring virker ikke for mig. Hvis du har prøvet at markedsføre før og kun har set lidt til ingen succes, betyder det ikke, digital markedsføring er grundlæggende dårligt – det betyder, der var en fejl i dit design eller din udførelse. Det sker, selv for branchens bedste, men det rigtige svar er at foretage forbedringer ved at finde nye partnere, forfølge nye metoder, og øge kvaliteten af de data, du arbejder med.
  • Digital markedsføring er et modefænomen. Dette gælder normalt for en særlig strategi, snarere end for digital markedsføring generelt: SEO og sociale medier er ofte i skudlinje. Nu hvor begge felter har eksisteret i mere end et årti, er de traditionelle virksomhedsejere begyndt at tage dem mere alvorligt, men vi har ingen beviser for, at de vil være her for evigt, bare en mistanke om, at de vil transformere i stedet for at blegne helt .
  • Det er for dyrt. Dette er et andet gyldigt argument, men husk, markedsføring er en investering. Det er klart et pizzeria ikke har råd til digital markedsføring, da deres indtjening per kunde er for lav. Men hvis brugt korrekt, vil du se en positiv ROI (return on investment), hvilket betyder at du får flere penge tilbage end du betalte i første omgang.
    Hos Jacob Lind Online Marketing baserer vi altid prisen ud fra den indtjening, vi kan skaffe din virksomhed. Det vil sige både større og mindre virksomheder, vil få positive resultater med vores service.
  • Jeg forstår det ikke. Bare fordi du ikke “forstår det”, betyder det ikke digital markedsføring er uden for din rækkevidde. Specielt for mindre virksomheder der ikke har egen marketingsafdeling i huset, giver det god mening at hyre en professionel. Hvis du finder det rigtige SEO bureau, – klik på linket for at læse vores artikel om hvordan du finder det – vil de kunne hjælpe dig med finde den rigtige digitale markedsføringsmetode for netop din virksomhed.

Nu hvor vi har rettet de almindelige påstande for hvorfor digital markedsføring ikke er værdifuldt, vil vi gerne komme med et par punkter, om hvorfor digital markedsføring kan betragtes som en “nødvendighed”.

Punkt for Nødvendighed 1: Forbrugernes Forventninger Har Ændret Sig
Næsten alle danskere har adgang til og bruger jævnligt internettet. De fleste af os, når vi hører om en virksomhed for første gang, kigger straks efter deres hjemmeside eller sociale medieprofil, hvor vi kan lære mere. Vi kommer ikke forbi og besøger. Vi slår dig ikke op i en telefonbog. Folk forventer, du har en hjemmeside, og hvis du ikke har det, kan de tvivle på din legitimitet eller kassere dig helt som en potentiel mulighed. Der er en “absolut minimum” standard, forbrugerne forventer at se fra virksomheder online, så stræb efter at opnå mindst det.

Punkt for Nødvendighed 2: Konkurrence
Bare fordi du har været tilbageholdende med at bruge digital markedsføring, betyder det ikke dine konkurrenter ikke har. De kunne erobre det digitale landskab, stjæle dine potentielle kunder og tilbyde et bedre første indtryk for nogen dersøger efter virksomheder som din i dit område. For at gøre tingene værre, hver dag, de er igang er endnu en dag de vil være forud din virksomhed.

Punkt for Nødvendighed 3: Teknologiens udvikling
Endelig vil vi påpege graden af ændring i teknologisk tilgængelighed, afhængighed af online-butikker og serviceydelser, og selvfølgelig, forbrugeradfærd. Store gennembrud indenfor teknologi, såsom hurtigere internet og mobile enheder, gør os mere afhængige af internettet og mindre afhængig af fysiske strukturer hver dag. Det betyder digital markedsføring bliver vigtigere på en vedvarende skala som tiden går. Hvis du ikke tror digital markedsføring er vigtigt for din virksomhed i dag, er der en chance for du har ret – men overvej hvordan næste år ser ud. Digital markedsføring er en langsigtet investering.

Alt i alt, synes vi det er uretfærdigt at sige, at digital markedsføring virkelig er “nødvendig” for alle virksomheder. Men hvis du ikke er i gang med nogen form for digital markedsføringskampagne, saboterer du helt sikkert dit eget potentiale og leder eventuelt din virksomhed mod fremtidig kollaps. Din virksomhed klarer sig måske fint uden en hjemmeside eller en online opsøgende, men det betyder ikke, du klarer dig bedre på den måde. Udfordre dine antagelser og ændrer dine strategier med tiden, uanset hvilken branche du er i – du vil takke dig selv for det senere.


Det er kun fair at dele...

Stop med at miste kunder til dine konkurrenter

Hver dag køber kunder hos dine konkurrenter, fordi de ikke fandt dig på Google.
90% søger i dag på Google efter det de mangler.
Over 50% køber hos dem de finder på Google.
Men under 5% går videre til side 2 på Google.

hjælp til SEO

Her finder du os

Jacob Lind Online Marketing

CVR-nr. 35947604
Møllevangs Allé 142
8200 Aarhus N
+45 2122 1945